X
تبلیغات
پایان نامه تاثیر مدیریت تحول گرا بر نوآوری و تغییر در جمعیت هلال احمر ...

دانلود تحقیق و پایان نامه

پایان نامه ها و مقاله ها ارشد -حقوق -عمران -رواشناسی-مدیریت -حسابداری-الهیات

پایان نامه تاثیر مدیریت تحول گرا بر نوآوری و تغییر در جمعیت هلال احمر ...

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

 

واحد نراق

 پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

(M.A(

مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول

عنوان:

تاثیر مدیریت تحول گرا بر نوآوری و تغییر در جمعیت هلال احمر

استاد مشاور:

آقای دکتر عباس کاظمی

تابستان 92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست ..................................................................................................................................................صفحه

چکیده........................................................................................................................................................1

فصل اول:(کلیات پژوهش)

1-1 مقدمه................................................................................................................................................3

1-2 بیان مسئله.........................................................................................................................................4

1-3 سئوالات تحقیق.................................................................................................................................6

1-4 ضرورت واهمیت تحقیق....................................................................................................................7

1-5 اهداف تحقیق....................................................................................................................................7

1-6 چارچوب نظری تحقیق.......................................................................................................................8

1-7 فرضییه های تحقیق............................................................................................................................9

1-8 متغیرهای تحقیق...............................................................................................................................9

1-9 قلمرو تحقیق.....................................................................................................................................9

1-9-1 قلمرو مکانی تحقیق......................................................................................................................9

1-9-2 قلمرو موضوعی تحقیق..............................................................................................................10

1-9-3 قلمرو زمانی تحقیق...................................................................................................................10

10-1  تعریف عملیاتی واژه ها..............................................................................................................10

 

فصل دوم:(ادبیات پژوهش)

2-1 مقدمه..............................................................................................................................................13

2-2 تاریخچه تحول سازمانی..................................................................................................................15

2-2-1 بررسی علمی و عقلانی سازمان..................................................................................................15

2-2-2 بررسی سازمان از دیدگاه روابط انسانی......................................................................................16

2-2-3 بررسی سازمان از دیدگاه نگرش اقتضایی..................................................................................16

2-3 زمینه های بنیادی مدیریت تحول....................................................................................................17

2-4 تحولات تدریجی و تحولات محیطی..............................................................................................18

2-5 بررسی استراتژی های تحول در دو سطح خرد و کلان...................................................................18

2-6 اهمیت رهبری.................................................................................................................................19

2-7 روند تاریخی تئوری رهبری در سازمان...........................................................................................20

2-8 تعاریف رهبری...............................................................................................................................21

2-9 مهارت های رهبری........................................................................................................................21

2-10 نقش حساس رهبری سازمان در هدف گذاری برای مدیریت تحول...........................................22

2-11 رویکردهای رهبری تحول گرا.....................................................................................................22

2-11-1 نظریه رهبری تحول گرا برنز...................................................................................................22

2-11-2 نظریه رهبری تحول گرا بنیس و نانوس..................................................................................23

2-11-3 نظریه رهری تحول گرا تی چی و دیوانا................................................................................24

2-11-4 نظریه رهبری تحول آفرین بس..............................................................................................25

2-12 عناصر رهبری...............................................................................................................................25

2-12-1 نفوذ آرمانی..............................................................................................................................27

2-12-2 موارد نفوذ آرمانی....................................................................................................................28

2-12-3 تحریک فرهیختگی..................................................................................................................29

2-12-4 الهام بخشی.............................................................................................................................32

2-12-5 ملاحظات فردی......................................................................................................................34

2-13 ویژگی ها و رفتارهای رهبری تحول آفرین..................................................................................36

2-13-1 بینش و بصیرت.......................................................................................................................36

2-13-2 چارچوب دهی و چشم انداز سازمانی.....................................................................................37

2-13-3 مدیریت اثر گذاری..................................................................................................................38

2-14 تحول و نوآوری در اندیشه گری همل.........................................................................................40

2-15 اهداف مدیریت تحول..................................................................................................................40

2-16 مدل های تحول سازمانی.............................................................................................................41

2-16-1 مدل سه مرحله ای کرت لوین................................................................................................43

2-16-2 مدل شش بخشی ویس بورد...................................................................................................44

2-16-3 مدل اثر بخشی کامینگرواورلی.................................................................................................45

3-16-4 عناصر تحول.............................................................................................................................46

2-17 شاخص های آماری مورد نیاز برای مدیریت تحول سازمانی.......................................................46

2-17-1 اهداف......................................................................................................................................47

2-17-2 ساختار....................................................................................................................................47

2-17-3 رهبری.....................................................................................................................................47

2-17-4 ارتباطات..................................................................................................................................48

2-17-5 پاداش......................................................................................................................................48

2-17-6 مکانیزم های مفید....................................................................................................................49

سطوح تغییر..............................................................................................................................................49

2-18 تغییر..............................................................................................................................................49

2-19 انواع تغییر.....................................................................................................................................49

2-20 سه نوع تغییر سازمانی..................................................................................................................50

2-20-1 تغییرات توسعه ای..................................................................................................................50

2-20-2 تغییرات انتقالی........................................................................................................................50

2-20-3 تغییرات دگرگونی...................................................................................................................50

2-21 تغییر افزون ساز در برابر تغییر دگرگون ساز................................................................................51

2-22 تغییر با برنامه و تغییر بدون برنامه...............................................................................................51

2-23 طبقه بندی برنامه های تغییر..........................................................................................................52

2-23-1 فعالیت های تشخیص.............................................................................................................52

2-23-2 فعالیت های تیم سازی...........................................................................................................52

2-23-3 فعالیت های بین گروهی.........................................................................................................53

2-23-4 فعالیت های بررسی بازخورد..................................................................................................53

2-23-5 فعالیت های آموزشی و کاربردی............................................................................................53

2-23-6 فعالیت های فنی –  ساختاری.................................................................................................53

2-23-7 فعالیت های مشاوره – فرآیندی..............................................................................................54

2-23-8 فعالیت های شبکه تحول سازمانی...........................................................................................54

2-23-9 فعالیت های مصالحه گری شخص ثالث.................................................................................54

2-23-10 فعالیت های رایزنی مشورتی................................................................................................55

2-23-11 فعالیت های برنامه ریزی مسیر پیشرفت شغلی.....................................................................55

2-23-12 فعالیت های برنامه ریزی هدفگذاری....................................................................................55

2-23-13 فعالیت های مدیریت راهبردی.............................................................................................55

2-23-14 فعالیت های تغییر اساسی سازمان.........................................................................................56

2-24 تغییر سازمانی...............................................................................................................................56

2-25 ماهیت و ابعاد تغییر در سازمان.....................................................................................................57

2-26 شرایط ایجاد تغییر در سازمان.......................................................................................................58

2-26-1 مقاومت در برابر تغییر در سازمان............................................................................................59

2-26-2 آمادگی برای تغییر در سازمان.................................................................................................60

2-26-3 مبانی نظری  آمادگی در برابر تغییر.........................................................................................62

2-27 تاثیر مدیران تحول گرا بر تغییر در سازمان...................................................................................63

2-28 تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمان..............................................................................................64

2-29 نوآوری........................................................................................................................................65

2-30 چگونگی ارتباط خلاقیت و نوآوری............................................................................................65

2-31 اجزای تشکیل دهنده نوآوری......................................................................................................65

2-32 تاثیر متغیرهای ساختار بر نوآوری................................................................................................66

2-33 تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری..................................................................................................67

2-34 تاثیر متغیر های منابع انسانی بر نوآوری.......................................................................................67

2-35 تاثیر سبک مدیریت تحول گرا بر نوآوری......................................................................................68

تعریف فرهنگ سازمانی...........................................................................................................................69

کارکردهای فرهنگ در سازمان..................................................................................................................70

فرآیند کلی برای تحول وبهبود سازمان.....................................................................................................70

2-36 تاریخجه هلال احمر....................................................................................................................71

2-37 اصول هفت گانه هلال احمر........................................................................................................72

2-38 بخش های جمعیت هلال احمر..................................................................................................73.

2-39 پیشینه تحقیق..............................................................................................................................74

1-2-39 تحقیقات انجام شده داخلی....................................................................................................74

2-2-39 تحقیقات انجام شده خارجی................................................................................................. 76

فصل سوم:( روش تحقیق)

3-1 مقدمه...............................................................................................................................................82.

3-2 روش تحقیق....................................................................................................................................82

3-3 تعریف و تبیین جامعه آماری...........................................................................................................83

3-4  نمونه آماری و روش نمونه گیری..................................................................................................83

3-5 دوره زمانی تحقیق.............................................................................................................................82

3-6 روشهای جمع آوری تحقیق..............................................................................................................84

3-6-1 داده های اولیه .............................................................................................................................84

3-6-2 داده های ثانویه     .......................................................................................................................84

3-7 ابزارگردآوری داده ها.........................................................................................................................84

3-7-1روش کتابخانه ای................... .....................................................................................................85.

3-7-2 روش میدانی..............................................................................................................................85

3-8 ابزارهای اندازه گیری......................................................................................................................85

3-9 روایی وپایایی پرسش نامه .............................................................................................................86

3-10 معرفی متغیرها و نحوه محاسبه آنها..............................................................................................87

3-10-1 متغیر وابسته و نحوه تعیین آنها................................................................................................87

3-10-2 متغیر مستقل و نحوه تعیین آنها...............................................................................................88

3-11 روش های آماری و شیوه تحلیل داده ها......................................................................................88

3-11-1 همبستگی.................................................................................................................................89

3-11-2 ضریب تعیین...........................................................................................................................89

3-11-3 ضریب همبستگی....................................................................................................................89

3-11-4 تحلیل رگرسیون......................................................................................................................90

3-11-5 رگرسیون چندگانه...................................................................................................................90

3-11-6 آزمون فرض معنی دار بودن....................................................................................................90

3-11-7 تحلیل واریانس........................................................................................................................91

3-12 فرضیه های تحقیق........................................................................................................................91

3-12-1 فرضیه های اصلی....................................................................................................................91

3-12-2 فرضیه های فرعی....................................................................................................................91

3-13 روش آزمودن فرضیه های تحقیق.................................................................................................92

فصل چهارم: (تجزیه وتحلیل داده ها)

4-1 مقدمه..............................................................................................................................................94

آزمون جمعیت شناختی نمونه...................................................................................................................94

تجزیه وتحلیل توصیفی متغیرها....................................................................  .........................................102

4-2 رگرسیون.........................................................................................................................................104

4-3 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف...................................................................................................104

4-4 آزمون فرضیات تغییر......................................................................................................................106

4-4-1آزمون فرضیه فرعی اول..............................................................................................................106

4-4-2 آزمون فرضیه فرعی دوم.............................................................................................................108

4-4-3 آزمون فرضیه فرعی سوم.........................................................................................................110

4-4-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم......................................................................................................110

4-4-5 آزمون فرضیه اصلی.................................................................................................................112

4-5 آزمون فرضیات نوآوری...............................................................................................................114

4-5-1 آزمون فرضیه فرعی اول..........................................................................................................114

4-5-2 آزمون فرضیه فرعی دوم..........................................................................................................116

4-5-3 آزمون فرضیه فرعی سوم.........................................................................................................118

4-5-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم......................................................................................................118

4-5-5 آزمون فرضیه اصلی.................................................................................................................120

4-6 معادلات رگرسیون..........................................................................................................................122

5- 6 تاثیر متغییر های توصیفی بر فرضیه ها...........................................................................................123

فصل پنجم:(نتیجه گیری وپیشنهادها)

5-1 مقدمه............................................................................................................................................133

5-2 خلاصه فصول قبل پژوهش...........................................................................................................133

تحلیل یافته های توصیفی.......................................................................................................................134

تحلیل یافته های استنباطی......................................................................................................................134

5-3 نتیجه گیری....................................................................................................................................137

5-4 محدودیت ها................................................................................................................................137

5-5 پیشنهاد ها در ارتباط با تحقیق.....................................................................................................138

5-6 پیشنهاد ها به مسئولان................................................................................................................138

5-7 پیشنهادبه محققان   ....................................................................................................................140

تمام سازمانهای دولتی و خصوصی، برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروز به نوآوری وتغییر سازمانی نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند پاسخگوی نیازها وخواسته های مشتریان خود باشند. با توجه به جایگاه جمعیت هلال احمر به عنوان بازوی اجرایی دولت در بحث امداد رسانی، وجود حوادث مختلف وبلایایی بسیار در کشور ، لزوم مدیریت کارآمد در بکارگیری نیروهای کار متخصص و دانش مدار، استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و امدادگر ، به روز رسانی دانش و تخصص کارشناسان و مدیران حوزه امداد و نجات، همگی حکایت از ضرورت بکارگیری روش های نوین در رشد خلاقیت، نوآوری وتحول دربین کارکنان و مدیران جمعیت هلال احمر دارد. از سوی دیگر ضرورت هماهنگی و همکاری مستمر با سازمانهای بین اللملی و فدراسیون بین اللملی صلیب سرخ وهلال احمر و بروز شدن دانش کارکنان برای ارائه برنامه های پیشگیری ازحوادث و سوانح و آمادگی و پاسخگویی به موقع ، نیازمند مدیران و رهبرانی است که کارکنان سازمان را در انجام تغییرات و ایجاد ساختار و فرهنگی که تأکید اصلی آن بر نوآوری و تغییراست، هدایت نمایند. از این در این پژوهش به بررسی تاثیرمدیریت تحول گرا برخلاقیت و نوآوری سازمانی در جمعیت هلال احمر پرداخته شده است تا بدین وسیله امکان ایجاد نوآوری، تغییروخلاقیت دربین کارکنان دراین سازمان بین اللملی بیش از گذشته فراهم آید. برای درک چنین رابطه ای مدل ارائه شده توسط تافلر و نظریه تحول آفرین بس و ویژگی های رهبری تحول آفرین در تحقیق هرسی و بلانچارد به عنوان مدل مفهومی تحقیق انتخاب شد. دو نمونه آماری مشتمل بر 28 نفر از مدیران ارشد و 201 نفر از کارمندان ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر به روش نمونه گیری تصادفی بر مبنای جدول مورگان طبقه بندی شده و انتخاب گردیدند. با استفاده از چهار پرسشنامه طراحی شده، به جمع آوری داده ها اقدام شد . روایی پرسشنامه ها با استفاده از روش روایی صوری مورد بررسی و تأیید قرارگرفت، پایایی آن ها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار بدست آمده، قابل اتکا بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از روش های آماری توصیفی و استنباطی جهت تلخیص و طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده و برای آزمون فرض ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.همچنین برای تحلیل داده های آماری از نرم افزارspss  استفاده شد. یافته ها حاکی از آن است که مدیریت تحول گرا با نوآوری سازمانی رابطه مستقیم دارد و متغیر خلاقیت سازمانی در این میان نقش میانجی را ایفا می کند. با توجه به نتایج این تحقیق، وجود مدیران تحول گرا برای ایجاد تحول در جمعیت هلال احمر با ویژگی هایی چون ایجاد انگیزه در کارکنان  (الهام بخشی) ، توجه به ملاحظات فردی وداشتن چشم انداز سازمانی می تواند فضای مناسبی برای تغییر و نوآوری فراهم کنند.

واژگان کلیدی: مدیریت تحول گرا،  نوآوری سازمانی، جمعیت هلال احمر

1-1 مقدمه:

تغییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» ترجیح دهند.به بیان دیگردر عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی یکی از ابعاد مهم سلامت سازمانی بوده و بنابراین، مدیریتِ تغییر در سازمانها یکی از مشکل‌ترین وظائف مدیــــران پیشرو است. در همین راستا مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت مدیریت تحول در روزگار کنونی‌، به بیان مختصر عوامل تسهیل کننده تغییر و بهــسازی در سازمانها و راهکارهای غلـــبه بر مقاومتها و موانع موجود بر سر راه ایجاد تحولات و نوآوریهای سازمانی بپردازد.                        .                              
در عصر حاضر سازما

...

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

 

واحد نراق

 پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

(M.A(

مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول

عنوان:

تاثیر مدیریت تحول گرا بر نوآوری و تغییر در جمعیت هلال احمر

استاد مشاور:

آقای دکتر عباس کاظمی

تابستان 92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست ..................................................................................................................................................صفحه

چکیده........................................................................................................................................................1

فصل اول:(کلیات پژوهش)

1-1 مقدمه................................................................................................................................................3

1-2 بیان مسئله.........................................................................................................................................4

1-3 سئوالات تحقیق.................................................................................................................................6

1-4 ضرورت واهمیت تحقیق....................................................................................................................7

1-5 اهداف تحقیق....................................................................................................................................7

1-6 چارچوب نظری تحقیق.......................................................................................................................8

1-7 فرضییه های تحقیق............................................................................................................................9

1-8 متغیرهای تحقیق...............................................................................................................................9

1-9 قلمرو تحقیق.....................................................................................................................................9

1-9-1 قلمرو مکانی تحقیق......................................................................................................................9

1-9-2 قلمرو موضوعی تحقیق..............................................................................................................10

1-9-3 قلمرو زمانی تحقیق...................................................................................................................10

10-1  تعریف عملیاتی واژه ها..............................................................................................................10

 

فصل دوم:(ادبیات پژوهش)

2-1 مقدمه..............................................................................................................................................13

2-2 تاریخچه تحول سازمانی..................................................................................................................15

2-2-1 بررسی علمی و عقلانی سازمان..................................................................................................15

2-2-2 بررسی سازمان از دیدگاه روابط انسانی......................................................................................16

2-2-3 بررسی سازمان از دیدگاه نگرش اقتضایی..................................................................................16

2-3 زمینه های بنیادی مدیریت تحول....................................................................................................17

2-4 تحولات تدریجی و تحولات محیطی..............................................................................................18

2-5 بررسی استراتژی های تحول در دو سطح خرد و کلان...................................................................18

2-6 اهمیت رهبری.................................................................................................................................19

2-7 روند تاریخی تئوری رهبری در سازمان...........................................................................................20

2-8 تعاریف رهبری...............................................................................................................................21

2-9 مهارت های رهبری........................................................................................................................21

2-10 نقش حساس رهبری سازمان در هدف گذاری برای مدیریت تحول...........................................22

2-11 رویکردهای رهبری تحول گرا.....................................................................................................22

2-11-1 نظریه رهبری تحول گرا برنز...................................................................................................22

2-11-2 نظریه رهبری تحول گرا بنیس و نانوس..................................................................................23

2-11-3 نظریه رهری تحول گرا تی چی و دیوانا................................................................................24

2-11-4 نظریه رهبری تحول آفرین بس..............................................................................................25

2-12 عناصر رهبری...............................................................................................................................25

2-12-1 نفوذ آرمانی..............................................................................................................................27

2-12-2 موارد نفوذ آرمانی....................................................................................................................28

2-12-3 تحریک فرهیختگی..................................................................................................................29

2-12-4 الهام بخشی.............................................................................................................................32

2-12-5 ملاحظات فردی......................................................................................................................34

2-13 ویژگی ها و رفتارهای رهبری تحول آفرین..................................................................................36

2-13-1 بینش و بصیرت.......................................................................................................................36

2-13-2 چارچوب دهی و چشم انداز سازمانی.....................................................................................37

2-13-3 مدیریت اثر گذاری..................................................................................................................38

2-14 تحول و نوآوری در اندیشه گری همل.........................................................................................40

2-15 اهداف مدیریت تحول..................................................................................................................40

2-16 مدل های تحول سازمانی.............................................................................................................41

2-16-1 مدل سه مرحله ای کرت لوین................................................................................................43

2-16-2 مدل شش بخشی ویس بورد...................................................................................................44

2-16-3 مدل اثر بخشی کامینگرواورلی.................................................................................................45

3-16-4 عناصر تحول.............................................................................................................................46

2-17 شاخص های آماری مورد نیاز برای مدیریت تحول سازمانی.......................................................46

2-17-1 اهداف......................................................................................................................................47

2-17-2 ساختار....................................................................................................................................47

2-17-3 رهبری.....................................................................................................................................47

2-17-4 ارتباطات..................................................................................................................................48

2-17-5 پاداش......................................................................................................................................48

2-17-6 مکانیزم های مفید....................................................................................................................49

سطوح تغییر..............................................................................................................................................49

2-18 تغییر..............................................................................................................................................49

2-19 انواع تغییر.....................................................................................................................................49

2-20 سه نوع تغییر سازمانی..................................................................................................................50

2-20-1 تغییرات توسعه ای..................................................................................................................50

2-20-2 تغییرات انتقالی........................................................................................................................50

2-20-3 تغییرات دگرگونی...................................................................................................................50

2-21 تغییر افزون ساز در برابر تغییر دگرگون ساز................................................................................51

2-22 تغییر با برنامه و تغییر بدون برنامه...............................................................................................51

2-23 طبقه بندی برنامه های تغییر..........................................................................................................52

2-23-1 فعالیت های تشخیص.............................................................................................................52

2-23-2 فعالیت های تیم سازی...........................................................................................................52

2-23-3 فعالیت های بین گروهی.........................................................................................................53

2-23-4 فعالیت های بررسی بازخورد..................................................................................................53

2-23-5 فعالیت های آموزشی و کاربردی............................................................................................53

2-23-6 فعالیت های فنی –  ساختاری.................................................................................................53

2-23-7 فعالیت های مشاوره – فرآیندی..............................................................................................54

2-23-8 فعالیت های شبکه تحول سازمانی...........................................................................................54

2-23-9 فعالیت های مصالحه گری شخص ثالث.................................................................................54

2-23-10 فعالیت های رایزنی مشورتی................................................................................................55

2-23-11 فعالیت های برنامه ریزی مسیر پیشرفت شغلی.....................................................................55

2-23-12 فعالیت های برنامه ریزی هدفگذاری....................................................................................55

2-23-13 فعالیت های مدیریت راهبردی.............................................................................................55

2-23-14 فعالیت های تغییر اساسی سازمان.........................................................................................56

2-24 تغییر سازمانی...............................................................................................................................56

2-25 ماهیت و ابعاد تغییر در سازمان.....................................................................................................57

2-26 شرایط ایجاد تغییر در سازمان.......................................................................................................58

2-26-1 مقاومت در برابر تغییر در سازمان............................................................................................59

2-26-2 آمادگی برای تغییر در سازمان.................................................................................................60

2-26-3 مبانی نظری  آمادگی در برابر تغییر.........................................................................................62

2-27 تاثیر مدیران تحول گرا بر تغییر در سازمان...................................................................................63

2-28 تعریف خلاقیت از دیدگاه سازمان..............................................................................................64

2-29 نوآوری........................................................................................................................................65

2-30 چگونگی ارتباط خلاقیت و نوآوری............................................................................................65

2-31 اجزای تشکیل دهنده نوآوری......................................................................................................65

2-32 تاثیر متغیرهای ساختار بر نوآوری................................................................................................66

2-33 تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری..................................................................................................67

2-34 تاثیر متغیر های منابع انسانی بر نوآوری.......................................................................................67

2-35 تاثیر سبک مدیریت تحول گرا بر نوآوری......................................................................................68

تعریف فرهنگ سازمانی...........................................................................................................................69

کارکردهای فرهنگ در سازمان..................................................................................................................70

فرآیند کلی برای تحول وبهبود سازمان.....................................................................................................70

2-36 تاریخجه هلال احمر....................................................................................................................71

2-37 اصول هفت گانه هلال احمر........................................................................................................72

2-38 بخش های جمعیت هلال احمر..................................................................................................73.

2-39 پیشینه تحقیق..............................................................................................................................74

1-2-39 تحقیقات انجام شده داخلی....................................................................................................74

2-2-39 تحقیقات انجام شده خارجی................................................................................................. 76

فصل سوم:( روش تحقیق)

3-1 مقدمه...............................................................................................................................................82.

3-2 روش تحقیق....................................................................................................................................82

3-3 تعریف و تبیین جامعه آماری...........................................................................................................83

3-4  نمونه آماری و روش نمونه گیری..................................................................................................83

3-5 دوره زمانی تحقیق.............................................................................................................................82

3-6 روشهای جمع آوری تحقیق..............................................................................................................84

3-6-1 داده های اولیه .............................................................................................................................84

3-6-2 داده های ثانویه     .......................................................................................................................84

3-7 ابزارگردآوری داده ها.........................................................................................................................84

3-7-1روش کتابخانه ای................... .....................................................................................................85.

3-7-2 روش میدانی..............................................................................................................................85

3-8 ابزارهای اندازه گیری......................................................................................................................85

3-9 روایی وپایایی پرسش نامه .............................................................................................................86

3-10 معرفی متغیرها و نحوه محاسبه آنها..............................................................................................87

3-10-1 متغیر وابسته و نحوه تعیین آنها................................................................................................87

3-10-2 متغیر مستقل و نحوه تعیین آنها...............................................................................................88

3-11 روش های آماری و شیوه تحلیل داده ها......................................................................................88

3-11-1 همبستگی.................................................................................................................................89

3-11-2 ضریب تعیین...........................................................................................................................89

3-11-3 ضریب همبستگی....................................................................................................................89

3-11-4 تحلیل رگرسیون......................................................................................................................90

3-11-5 رگرسیون چندگانه...................................................................................................................90

3-11-6 آزمون فرض معنی دار بودن....................................................................................................90

3-11-7 تحلیل واریانس........................................................................................................................91

3-12 فرضیه های تحقیق........................................................................................................................91

3-12-1 فرضیه های اصلی....................................................................................................................91

3-12-2 فرضیه های فرعی....................................................................................................................91

3-13 روش آزمودن فرضیه های تحقیق.................................................................................................92

فصل چهارم: (تجزیه وتحلیل داده ها)

4-1 مقدمه..............................................................................................................................................94

آزمون جمعیت شناختی نمونه...................................................................................................................94

تجزیه وتحلیل توصیفی متغیرها....................................................................  .........................................102

4-2 رگرسیون.........................................................................................................................................104

4-3 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف...................................................................................................104

4-4 آزمون فرضیات تغییر......................................................................................................................106

4-4-1آزمون فرضیه فرعی اول..............................................................................................................106

4-4-2 آزمون فرضیه فرعی دوم.............................................................................................................108

4-4-3 آزمون فرضیه فرعی سوم.........................................................................................................110

4-4-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم......................................................................................................110

4-4-5 آزمون فرضیه اصلی.................................................................................................................112

4-5 آزمون فرضیات نوآوری...............................................................................................................114

4-5-1 آزمون فرضیه فرعی اول..........................................................................................................114

4-5-2 آزمون فرضیه فرعی دوم..........................................................................................................116

4-5-3 آزمون فرضیه فرعی سوم.........................................................................................................118

4-5-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم......................................................................................................118

4-5-5 آزمون فرضیه اصلی.................................................................................................................120

4-6 معادلات رگرسیون..........................................................................................................................122

5- 6 تاثیر متغییر های توصیفی بر فرضیه ها...........................................................................................123

فصل پنجم:(نتیجه گیری وپیشنهادها)

5-1 مقدمه............................................................................................................................................133

5-2 خلاصه فصول قبل پژوهش...........................................................................................................133

تحلیل یافته های توصیفی.......................................................................................................................134

تحلیل یافته های استنباطی......................................................................................................................134

5-3 نتیجه گیری....................................................................................................................................137

5-4 محدودیت ها................................................................................................................................137

5-5 پیشنهاد ها در ارتباط با تحقیق.....................................................................................................138

5-6 پیشنهاد ها به مسئولان................................................................................................................138

5-7 پیشنهادبه محققان   ....................................................................................................................140

تمام سازمانهای دولتی و خصوصی، برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروز به نوآوری وتغییر سازمانی نیاز دارند تا در قالب آن بتوانند پاسخگوی نیازها وخواسته های مشتریان خود باشند. با توجه به جایگاه جمعیت هلال احمر به عنوان بازوی اجرایی دولت در بحث امداد رسانی، وجود حوادث مختلف وبلایایی بسیار در کشور ، لزوم مدیریت کارآمد در بکارگیری نیروهای کار متخصص و دانش مدار، استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و امدادگر ، به روز رسانی دانش و تخصص کارشناسان و مدیران حوزه امداد و نجات، همگی حکایت از ضرورت بکارگیری روش های نوین در رشد خلاقیت، نوآوری وتحول دربین کارکنان و مدیران جمعیت هلال احمر دارد. از سوی دیگر ضرورت هماهنگی و همکاری مستمر با سازمانهای بین اللملی و فدراسیون بین اللملی صلیب سرخ وهلال احمر و بروز شدن دانش کارکنان برای ارائه برنامه های پیشگیری ازحوادث و سوانح و آمادگی و پاسخگویی به موقع ، نیازمند مدیران و رهبرانی است که کارکنان سازمان را در انجام تغییرات و ایجاد ساختار و فرهنگی که تأکید اصلی آن بر نوآوری و تغییراست، هدایت نمایند. از این در این پژوهش به بررسی تاثیرمدیریت تحول گرا برخلاقیت و نوآوری سازمانی در جمعیت هلال احمر پرداخته شده است تا بدین وسیله امکان ایجاد نوآوری، تغییروخلاقیت دربین کارکنان دراین سازمان بین اللملی بیش از گذشته فراهم آید. برای درک چنین رابطه ای مدل ارائه شده توسط تافلر و نظریه تحول آفرین بس و ویژگی های رهبری تحول آفرین در تحقیق هرسی و بلانچارد به عنوان مدل مفهومی تحقیق انتخاب شد. دو نمونه آماری مشتمل بر 28 نفر از مدیران ارشد و 201 نفر از کارمندان ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر به رو

موضوع :
برچسب ها : ,

+ نوشته شده در 1397/8/7ساعت 15:00 توسط مدیر سایت پایان نامه | تعداد بازديد :3 |

عناوين مطالب پربازدید
پژوهش(پایان نامه) : بررسی رابطه بین توسعه بازار مالی و رشد اقتصادی در ایران
پایان نامه تاثیر هوش معنوی و باورهای غیرمنطقی بر توان مقابله با استرس ...
پایان نامه تاثیر مدیریت تحول گرا بر نوآوری و تغییر در جمعیت هلال احمر ...
بررسی موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
پایان نامه ارشد - بررسی موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
پژوهش(پایان نامه) :تاثیر نوآوری سازمانی وقابلیت های تکنولوژیکی بر عملکرد شرکت -پایان نامه مقطع ارشد
پایان نامه دانشگاهی : تاثیر نوآوری سازمانی وقابلیت های تکنولوژیکی بر عملکرد شرکت
پایان نامه آماده: تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران
توسعه منابع انسانی در دستیابی به چابکی سازمانی
 
دیانا چت سیستم وبلاگدهی ماسیس چت | شما چت | شلوغ چت | ققنوس چت اهواز چت | خوزستان چت | قشم چت اهواز چت | خوزستان چت | اهوازی چت طراحی چت روم