X
تبلیغات
پایان نامه تاثیر فعالیت های شرکت پشتیبانی ...

دانلود تحقیق و پایان نامه

پایان نامه ها و مقاله ها ارشد -حقوق -عمران -رواشناسی-مدیریت -حسابداری-الهیات

پایان نامه تاثیر فعالیت های شرکت پشتیبانی ...

 

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد نراق

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

)M.A(

مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی

عنوان :

تاثیر فعالیت های شرکت پشتیبانی امور دام در تنظیم بازار مرغ دراستان اصفهان

استاد مشاور:

دکتر حمید رضا بهرامی

تابستان 92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 عنوان                                                                                                              صفحه          چکیده.......................................................................................................................................................1

فصل اول:طرح تحقیق یا کلیات پژوهش...................................................................................................2

  • مقدمه...........................................................................................................................................3
  • بیان مسئله....................................................................................................................................4
  • ضرورت واهمیت انجام تحقیق....................................................................................................6
  • سوالهای تحقیق............................................................................................................................7
  • اهداف تحقیق...............................................................................................................................7
  • فرضیه های تحقیق.......................................................................................................................8
  • متغیرهای تحقیق...........................................................................................................................8
  • مدل مفهومی تحقیق.....................................................................................................................9
  • قلمرو تحقیق...............................................................................................................................9

1-9-1- قلمرومکانی تحقیق.....................................................................................................................9

1-9-2- قلمرو موضوعی تحقیق...............................................................................................................9

1-9-3- قلمرو زمانی تحقیق....................................................................................................................9

  • تعریف عملیاتی واژه ها.............................................................................................................10

فصل دوم : ادبیات تحقیق  .....................................................................................................................11

2-1-  مقدمه...........................................................................................................................................12

2-2-  بخش اول....................................................................................................................................13

2-2-1- تاریخچه و وظایف شرکت پشتیبانی امور دام...........................................................................13

2-3-  بخش دوم....................................................................................................................................23

2-3-1- ساختار صنعت طیور در دنیا ....................................................................................................23

2-3-2- تاریخچه صنعت طیوردر ایران ................................................................................................24

2-3-3- شمائی از صنعت مرغداری.......................................................................................................30

2-3-3-1- گله های تجاری...................................................................................................................30

2-3-3-2- گله های مادر.......................................................................................................................30

2-3-3-3- گله های اجداد.....................................................................................................................31

2-3-3-4- گله های لاین.......................................................................................................................31

2-3-4- تولید گوشت مرغ در ایران ......................................................................................................33

2-3-5- تجارت گوشت مرغ در ایران...................................................................................................36

2-3-6- ارزش غذایی گوشت طیور.......................................................................................................36

2-3-7- مصرف گوشت مرغ در ایران ..................................................................................................39

2-3-8- مزیت تولید گوشت طیور و تخم مرغ .....................................................................................41

2-3-8-1- سرعت تولید........................................................................................................................41

2-3-8-2- کم بودن افت پس از کشتار.................................................................................................41

2-3-8-3- سهولت تغذیه......................................................................................................................42

2-3-8-4- نیاز به فضای محدود برای پرورش طیور.............................................................................42

 2-3-9- نیازهای صنعت مرغداری........................................................................................................42

2-3-9-1- مواداولیه خوراک..................................................................................................................42

2-3-9-2- مواد بیولوژیک ....................................................................................................................44

2-3-11- مشکلات و معظلات صنعت مرغداری..................................................................................45

2-3-12- عوامل موثر در قیمت مرغ وتخم مرغ در داخل کشور...........................................................47

2-3-13- قیمتهای بازار آزاد فرآورده های دام وطیور در کشور(1390-1381).....................................49

2-4-  بخش سوم...................................................................................................................................61

 2-4-1- تنظیم بازار .............................................................................................................................61

2-4-2- مروری بر سیاست تنظیم بازار در کشورهای مختلف...............................................................62

 2-4-3- نهاده های تنظیم بازار در برخی از کشورها ...........................................................................64

2-4-4- تنظیم بازار نهاده ها و فرآورده ها صنعت طیور........................................................................65

2-4-5- لزوم دخالت دولت در بازار و تنظیم آن ..................................................................................66

2-4-6- اشکال مختلف دخالت دولت در بازار فرآورده های صنعت طیور...........................................66

2-4-7- قیمتهای بازار آزاد نهاده ها در کشور (1390-1381)...............................................................68

2-5- بخش چهارم ................................................................................................................................73

 2-5-1- سوابق تحقیق..........................................................................................................................73

 فصل سوم: روش تحقیق........................................................................................................................75

 3-1- مقدمه...........................................................................................................................................76

 3-2- روش تحقیق ...............................................................................................................................77

 3-3- جامعه آماری ..............................................................................................................................77

3-4-  حجم نمونه و روش نمونه گیری.................................................................................................78

3-5- روش گردآوری اطلاعات.............................................................................................................79

 3-6- ابزار گردآوری اطلاعات .............................................................................................................80

 3-6-1- پرسشنامه ...............................................................................................................................81

3-7- روایی و پایایی ابزار تحقیق...........................................................................................................82

3-7-1- روایی........................................................................................................................................82

3-7-2- پایایی ......................................................................................................................................87

3-8- متغیر های تحقیق..........................................................................................................................88

3-9- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها ..................................................................................................89

 فصل چهارم: یافته ها و تجزیه وتحلیل آنها...........................................................................................90

4-1-  مقدمه...........................................................................................................................................91

4-2- توصیف آماری ویژگی های جمعیت شناختی جامعه ..................................................................92

4-2-1- سن...........................................................................................................................................92

4-2-2- تحصیلات................................................................................................................................93

4-2-3- سابقه آشنایی با شرکت ...........................................................................................................94

4-3- تجزیه و تحلیل توصیفی متغیر ها.................................................................................................95

4-4- تجزیه و تحلیل داده ها ................................................................................................................95

4-4-1- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها .............................................................................................96

4-4-2- آزمون سوالات ( فرضیات ) تحقیق بر اساس نتایج آزمون میانگین جامعه .............................96

4-4-3- رتبه بندی متغیر ها ................................................................................................................101

4-4-4- آزمون تحلیل واریانس...........................................................................................................102

4-4-4-1- آزمون تحلیل واریانس متغیرها..........................................................................................102

4-4-4-2- آزمون تحلیل واریانس متغیرها بر اساس فاکتور فاکتور تحصیلات...................................103

4-4-4-3- آزمون تحلیل واریانس متغیرها بر اساس فاکتورسابقه آشنایی با شرکت............................104

4-4-4-4- آزمون تحلیل واریانس متغیرها بر اساس فاکتورسن..........................................................105

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری وارائه پیشنهاد ها..................................................................................106

5-1- مقدمه..........................................................................................................................................107

5-2- خلاصه........................................................................................................................................108

5-3- تحلیل یافته های توصیفی...........................................................................................................109

5-4- تحلیل یا فته های استنباطی(آزمون فرضیه ها)............................................................................109

5-5- محدویتهای تحقیق......................................................................................................................112

5-6- پیشنهادها....................................................................................................................................113

5-6-1- پیشنهادهایی برای محققان آینده.............................................................................................113

5-6-2- پیشنهادهایی به شرکت مورد مطالعه.......................................................................................113

5-6-3- پیشنهادهای عمومی................................................................................................................114

       پیوست ها ............................................................................................................................115

      پرسشنامه...............................................................................................................................116

          فهرست منابع فارسی.............................................................................................................119       چکیده انگلیسی.....................................................................................................................124

             صفحه عنوان انگلیسی..........................................................................................................126

چکیده

با توجه به نوسانات دائمی بازار گوشت مرغ و حسب مصوبه شورای محترم اقتصاد در سال 1381 ، به منظور حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان این محصول دولت مکلف گردید در مقاطع چهار ماهه هر سال، نسبت به محاسبه قیمت تمام شده و تعیین قیمت کف و سقف اقدام نموده و در جهت تنظیم بازار این محصول توسط شرکت پشتیبانی اموردام (خرید تضمینی، ذخیره سازی و توزیع گوشت مرغ وهمچنین با تامین بخشی از نیازهای صنعت مرغداری "نهاده های دام وطیور" بتواند در تولید ، عرضه و تقاضای گوشت مرغ تعادل ایجاد نماید .با عنایت به مطالب فوق ، این پژوهش با هدف بررسی تاثیر فعالیت های شرکت پشتیبانی امور دام در تنظیم بازار مرغ در استان اصفهان و به تبع آن سنجش تاثیر این فعالیت ها در صنعت مرغداری صورت پذیرفته است . این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از شاخه میدانی است و روش گردآوری مباحث نظری آن کتابخانه ای بوده و داده های آن نیز به صورت نمونه گیری از جامعه بزرگتر بوسیله تنظیم و تکمیل پرسشنامه تحقیق صورت پذیرفته و با نتیجه پایایی 80/. بدست آمده است. در بخش تحلیل و آزمون‌های آماری این پژوهش به منظور بررسی ویژگی های جمعیت شناختی جامعه آماری ، از آمار توصیفی و بررسی نرمال بودن توزیع جامعه آماری از آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف و تحلیل واریانس سازه ها بر اساس متغیر های جمعیت شناختی بهر ه گیری شده است و برای آزمون فرضیه های پژوهش و وجود روابط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS فرضیه ها معنی دار و مورد تایید قرار گرفته است.

 نتیجه این که توزیع گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام در زمان هایی که تولید ومصرف در تعادل نبوده است بالاترین میانگین رتبه ای با 61/2 را داشته است .

واژه های کلیدی: سیاستهای تنظیم بازار، قیمت حمایتی، قیمت تضمینی، نهاده یا مواد علوفه ای دام و طیور.

 1-1- مقدمه

    با توجه به رشد و افزایش جمعیت در اقصاء نقاط  جهان بالاخص کشورهای در حال توسعه تامین نیازهای غذایی انسانی از بزرگترین دغدغه های جامعه بشری امروز می باشد . در این راستا  بخش  کشاورزی یکی از اصلی ترین محور در تامین  نیاز غذایی جامعه بحساب می آید.امروزه امنیت غذایی از مهمترین شاخص های هر برنامه  توسعه می باشد و جدای از آن  استقلال سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی  فاقد مفهوم  خواهد بود  در این بین نقش پروتئین  حیوانی در سبد غذایی جامعه بشری بیشترین سهم را دروضعیت  اقتصادی و سلامت جامعه ایفا می کند.در حال حاضرآحاد ملت با لحاظ نمودن محصولات طیور به ویژه گوشت مرغ درسبد مصرف خانوار رویکردی  متناسب و همسو با استاندارد های تغذیه ای روز دنیا را بخود اختصاص داده اند.اهمیت صنعت مرغ باعث شده که دولت همواره در بازار این محصول مداخله وطرح تنظیم بازار فرآورده های پروتئینی ونهاده های دام و طیور را به شرکت پشتیبانی امور دام محول نماید.این شرکت با اجرای طرح های مختلف و برنامه ریزی های مناسب در جهت تنظیم بازاراین محصول با اجرای طرح ساماندهی گوشت مرغ گام مؤثری برای حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات مذکور برداشته است. از طرفی به منظور تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از مصرف کننده در ایام اوج مصرف نظیر عید نوروز و ماه مبارک رمضان توزیع گوشت مرغ با قیمت حمایتی و همچنین جهت مقابله با آثار خشکسالی وتامین بخشی ازنهاده های مورد نیاز تولید کنندگان،باخرید نهاده ها شامل ذرت دانه ای ،کنجاله سویا وجواز داخل و خارج کشور اقداماتی انجام      داده است                                                                                                               

1-2- بیان مسئله

   تولید مرغ فعالیتی سرشار از مخاطره و ریسک است. مجموعه این مخاطرات محیطی شکننده و آسیب پذیر برای تولیدکنندگان بخش فرآهم آورده که نتیجه نهایی آن


در این سایت فقط تکه ای از متن این پایان نامه درج شده
ادامه در سایت منبع :

دانلود پایان نامه

موضوع :
برچسب ها : ,

+ نوشته شده در 1397/8/7ساعت 15:36 توسط مدیر سایت پایان نامه | تعداد بازديد :3 |

عناوين مطالب پربازدید
بررسی موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
پایان نامه ارشد - بررسی موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
پژوهش(پایان نامه) : بررسی رابطه بین توسعه بازار مالی و رشد اقتصادی در ایران
پایان نامه آماده: تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس اوراق بهادار تهران
توسعه منابع انسانی در دستیابی به چابکی سازمانی
پایان نامه تاثیر هوش معنوی و باورهای غیرمنطقی بر توان مقابله با استرس ...
پایان نامه تاثیر هوش عاطفی بر رف‍ت‍ار ش‍ه‍رون‍دی‌ س‍ازم‍ان‍ی‌ در س‍ازم‍ان‌ تامین اجتماعی ...
پایان نامه تاثیر هوش رقابتی و مدیریت دانش بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با ...
پایان نامه تاثیر هماهنگی استراتژی‌های بازاریابی بر عملکرد زنجیره تامین ...
 
دیانا چت سیستم وبلاگدهی ماسیس چت | شما چت | شلوغ چت | ققنوس چت اهواز چت | خوزستان چت | قشم چت اهواز چت | خوزستان چت | اهوازی چت طراحی چت روم